Як "теорія еліт" впливає на скорочення витрат на обслуговування клієнтів?
На відміну від попередньої теми " А як Ви прогнозуєте кількість звернень в контакт-центр? ", ключовим відповіддю на питання в заголовку є - "ніяк". Але зв'язок все ж є, і я її покажу в ході розгляду прикладного кейса:)
Давайте продовжимо розбір ефективних інструментів " аналізу даних в контакт-центрі ", які доступні всім. Сьогодні ми обговоримо перевірені підходи до скорочення витрат на дистанційне обслуговування клієнтів через детальний аналіз тематик звернень в контакт-центр.
Принцип Парето для аналізу
Дзвінок. Вихідні дані.
В одній з великих телекомунікаційних компаній менеджмент контакт-центру постійно займається пошуком виправданих підходів до скорочення витрат на дистанційне обслуговування клієнтів.
Як правило, ключовими напрямами для оптимізації є:
- правильне прогнозування навантаження
- оптимальна доступність
- скорочення часу розмови і кількості звернень
підвищення рівня знань консультантів про продукт
На мій погляд, будь-яке рішення не пропонувалося для оптимізації за допомогою аналітичних інструментів, керівництву контакт-центру потрібен "фокус" уваги для змін в контексті тематик звернень. Як показує досвід, тематика звернень - це фундамент, на базі якого потрібно починати все проекти з оптимізації роботи контакт-центру.
Завдання:
Сформувати математично обґрунтовану модель, яка визначить "фокус" оптимізації, а також дати рекомендації по супроводу класифікатора звернень.
Як було раніше
Практично в кожному контакт-центрі є класифікатор звернень і, найчастіше, його правильно використовують. Якщо у Вашому контакт-центрі не так, то варто негайно приступити до його створення / зміни і тільки після цього повернутися до прочитання.
Одним із кращих інструментів для подібного аналізу є принцип Парето. Для виявлення найбільш популярних тематик звернення в контакт-центрі він звучить так: 20% тематик дають 80% обсягу звернень. Тобто, саме на ці 20% тематик і повинні бути спрямовані всі зусилля по оптимізації.
Для візуалізації принципу Парето в ранніх версія MS Excel використовувалися два варіанти побудови діаграм.
Варіант 1.
Для кожної тематики вручну обчислюємо частку серед усіх тематик:
- сортування за убуванням
- розрахунок накопичувального відсотка
Після чого:
- вручну будуємо гістограму
- будуємо графік накопичувального відсотка на одній діаграмі
Варіант 2.
В надбудові "Аналіз даних" вибирали пункт гістограма, а далі ставимо галочку "Парето".
Мінуси двох варіантів:
- Варіант 1 - довго
- Варіант 2 - не на багато швидше і дані статичні (при зміні исходника вся операція запускається заново)
З появою діаграми Парето (Pareto Chart) в MS Excel 2016 все робиться в один клік, якщо виділити 20% тематик, які покривають 80% звернень для візуалізації.
А тепер давайте повернемося до зв'язку між "теорією еліт" і нашим скороченням витрат на обслуговування клієнтів в контакт-центрі. Вільфредо Парето був одним із засновників цієї теорії, але однойменний принцип / закон з'явився лише майже через 20 років після його смерті. Сам принцип сформулював і назвав американський фахівець з якості Джозеф Джуран на підставі однієї з робіт Парето в рамках обгрунтування цієї самої "теорією еліт".
Дані для аналізу
- Для кожної тематики, що потрапила в ТОП (виділені на графіку синім), повинні бути розроблені подальші кроки:
- скорочення звернень
- скорочення часу обслуговування з оцінкою ефекту - Інструментами можуть бути:
- переклад звернень в більш дешеві канали
- навчання операторів
- доробка програмного забезпечення - Загальні рекомендації по супроводу класифікатора:
- перегляд щороку (мінімум) і виявлення неактуальних тематик
- створення обов'язкової процедури оперативної актуалізації класифікатора в разі відкриття нових продуктів, послуг і т.п.
- при наявності тематики "інші" - обов'язковий щотижневий контроль її відсотка
- на одному рівні класифікатора має бути не більше 4 тематик
- використання принципу MESE (приклад неправильного назви "Дзвінок зірву
Add comment