Про шкоду псевдотренінгів
Як часто ви замислюєтеся про якість інформації, яку чуєте, бачите, запам'ятовуєте? Мова йде не про телебачення, де з екранів ллється потік, нема про закличних білбордах або рекламних постерах. І навіть не про книжки, де системно або просто об'ємно викладений матеріал дозволяє незабаром зрозуміти, чи варто воно витрат часу і наскільки цінні думки автора.
У цьому матеріалі ми обговоримо тренінги і не тільки технологічні ...
І тренінгів, і тренерів нині утворилося безліч. Зараз модно проводити подібні заходи. У гонитві за новими знаннями люди кидаються у пошуках самих трендових, новаторських і популярних тренінгів ... особистісного зростання, з продажу, для жінок, для бізнесу і т.п. Імен і назв з кожним днем все більше.
На ринку готові платити гроші і витрачати дорогоцінний час, щоб потрапити до "зірці" і отримати те саме нове унікальне і безцінне знання, яке наділить учасників конкурентною перевагою або іншими особистісними благами.
Обережно! Адже за часів інтенсивної гонки завжди знайдеться місце шарлатанам. Чому так важливо не попасти в мережі низькопробних тренерів в гонитві за знаннями? Та тому що істинне знання - завжди було, є і буде досягатися за зусиллям, а й винагороджуватися реальним даром нового підтвердженого вміння: "після цього тренінгу я ось прямо зараз вийду і зможу зробити це і ось це! Досягнемо вершини піраміди Маслоу або словлени дзен" .
Неважливо, чому ви вчитеся, - отримуйте практичну цінність від цього навчання і застосуєте її в реальному житті.
Давайте виділимо невід'ємні чинники чесного і якісного тренінгу, які допоможуть не загубитися серед псевдотренінгов і псевдотренеров:
- Тренер, його досвід і практична база. Ознайомтеся з практичним досвідом автора. Де і на яких позиціях він працював. Чистий теоретик або рядовий виконавець не може дати корисну вичавку реально працюючих формул успіху.
- Цифри в тренінгу - завжди повинні бути підтверджені джерелом. Звідки і коли отримані. Не вірте цифрам з посиланням "за моїми розрахунками" - розрахунки повинні бути надані. Інакше це несерйозно.
- Цитати і запозичені думки - повинні мати посилання на автора. Якщо таких посилань немає, вас повинно насторожити, наскільки можна в принципі довіряти спікеру, свій чи матеріал він викладає?
- Абревіатури і скорочення. Вимагайте розшифровки і пояснень до абревіатур і скорочень. З'ясовуйте, яке призначення цих термінів, як і з якою метою застосовується предмет визначення.
Грамотний тренер завжди із задоволенням відповідає на питання аудиторії. Питання - це наслідок залученості учня в процес і доказ, що матеріал сприймається учасниками з інтересом. Дискусії під час тренінгу - це взаємний обмін інформацією і професійний тренер завжди цим дорожить. Якщо "тренер" боїться питань або уникає відповідей, перед вами шахрай.
Системність і структурований матеріал. Професійний тренер завжди відрізняється системністю. Навіть якщо ви новачок і вам важко вловити цілісність і повноту контенту, знайте - системна і послідовна подача матеріалу дозволить вам легко і без зусиль запам'ятовувати інформацію. Все буде логічно і зрозуміло. Якщо ж слайди "розкидані" невпопад, візуалізація не відповідає тексту, використовується різна стилістика, не збігаються шрифти і інформація суперечлива - швидше за все тренінг "надёрган" на швидку руку і не належить спікеру. Навряд чи вам вдасться отримати правдиві відомості з такої подачі. Бійтеся спотвореного сенсу і підміни понять.
Розмір групи. Важливо, щоб кількість учасників заходу відповідало його формату. Як правило, існують такі формати: тренінги та майстер-класи (max -25 чол.), Круглі столи (50-100 чол.), Конференції / форуми (від 150 і більше), коуч-сесії (до 15 чол). Якщо вас запросили на тренінг, де в аудиторії з вами тісняться ще 40 осіб, швидше за все, ні ви, ні інші учасники не зможуть засвоїти матеріал повноцінно, оскільки продуктивний контакт з тренером буде просто неможливий. Також таке скупчення "учнів" унеможливлює проведення обов'язкового етапу будь-якого тренінгу "питання-відповіді".
Чому все це важливо?
Відвідуючи якісні тренінги, ви збагачуєтеся знаннями і далі несете їх по життю або передаєте вашим колегам, реалізуєте їх в успіхах вашого бізнесу або бізнесу ваших компаній. Відвідуючи тренінги від шарлатанів або недоучок, ви виходите обдуреними, часто не усвідомлюючи цього і далі йдете по життю, несучи помилкові ідеї. Ви передаєте ці ідеї іншим, масштабіруете їх, застосовуєте у своїй роботі, завдаючи шкоди компаніям. Можливо, утверджуючись в цих помилкових знаннях, ви відстоюєте їх і стаєте об'єктом насмішок з боку грамотних колег або ... стаєте псевдотренером.
Це сумні і незворотні наслідки для цілих галузей і підростаючих фахівців. Шукайте тільки якісні тренінги та професійних майстрів-викладачів! Обходьте псевдознання стороною!
Add comment