А як Ви прогнозуєте кількість звернень в контакт-центр?
Будемо припускати, що відповідь "ніяк" - не для читачів цього сайту, тому сьогодні обговоримо способи оптимізації моделі прогнозування звернень в контакт-центрі за допомогою "підручних" аналітичних засобів.
Даний матеріал є логічним продовженням попереднього запису мого блогу "Ефективний аналіз данних в контакт-центрі, який доступний всім" і звичайно ж ґрунтується на реальному кейсі відомої вітчизняної компанії.
Частотна гістограма для аналізу
Виклик. Вихідні дані.
У великої телекомунікаційної компанії підрозділ аналітики в контакт-центрі постійно працює із завданням "Прогнозування кількості звернень на вхідну лінію". Для цього співробітники підрозділу застосовують і розробляють нові моделі прогнозу, вимірюють його точність (відношення надійшли дзвінків до прогнозованих) для кожного півгодинного відрізка. У той же час, у керівництва контакт-центру є гіпотеза, що модель ефективна, але працює не для всіх часових проміжків, так як загальний показник точності прогнозування часто не в допустимих межах.
Завдання:
Визначити проміжки, де модель не працює. Дати рекомендації щодо зміщення "фокуса" уваги аналітиків.
Як було раніше
Крок 1.
Використовувалася надбудова "Аналіз даних" або "вручну" будувалася частотна діаграма (згадуємо формули і сортуємо дані).
Крок 2.
Візуально аналізувалися дані. Якщо потрібно було поміняти вихідні дані (наприклад, виключити "викиди"), то доводилося повертатися до кроку 1 для нового побудови діаграм.
Крок 3.
Рекомендації щодо прийняття рішення.
В MS Excel 2016 тип діаграми Histogram Chart доданий в стандартні. Вибираємо потрібний тип діаграми і отримуємо готову динамічну картинку - просто і з допомогою всього одного кліка.
Таким чином, "Крок 1" виключається з процесу.
Дані для аналізу
- У моделі прогнозування у нас використовується 214 періодів:
- 71 (33%) випадок, коли точність в інтервалі від -8% до + 15%. Що можна вважати, як "добре"
- 70 (33%) випадків, коли ми маємо дзвінків більше ніж прогнозували на 15% і більше відсотків
- 73 (34%) випадку, коли ми маємо дзвінків менше ніж прогнозували на 8% і менше відсотків
- Практично рівний розподіл як в "мінус", так і в "плюс". Тобто необхідно додатково проаналізувати:
- 65 випадків, коли надійшло менше прогнозованого в інтервалі від -8% до 54%
- 58 випадків, коли надійшло більше прогнозованого в інтервалі від 15% до 61%
Таким чином, ми будемо мати прийнятний прогноз для 91% відсотка інтервалів, якщо виявимо причину і поміняємо модель.
- Під додатковим аналізом на увазі:
- пошук залежностей в розрізі дня
- розподіл тематик звернень протягом дня
- кількість передзвонів в розрізі дня
- правильний розрахунок KPI "точність прогнозування" - кількість періодів, де цільова точність була досягнута, за загальна кількість періодів - побудова матриці точності прогнозу:
% Періодів, де точність досягнута в заданому інтервалі | ||||||
Дзвінків більше прогнозу | ||||||
5% | 10% | 15% | 20% | 25% | ||
Дзвінків менше прогнозу | -5% | |||||
-10% | ||||||
-15% | ||||||
-20% | ||||||
-25% |
Add comment